Tarpkultūrinis mokymasis

Kitos šalies kultūrą galima palyginti su ledkalniu: mes matome tik mažą dalį – viršūnę, o esmė slypi giliau ir iš pirmo žvilgsnio nepastebima. Ledkalnio viršūnę, arba iš karto atpažįstamus kultūrinius ypatumus, atspindi daugiausia išoriniai veiksniai: kaip kitos kultūros žmonės atrodo, rengiasi, kaip jie kalba, kokie jų valgymo įpročiai, muzika, architektūra, menas ir pan. Išoriškai nematomi dalykai suvokiami kur kas vėliau. Tačiau būtent ši dalis svarbiausia ir turi didžiausios įtakos kasdieniam žmonių gyvenimui ir bendravimui. Ji atsiskleidžia ilgėliau pagyvenus kitoje kultūrinėje aplinkoje. Toliau pateikiamas „Ledkalnio“ modelis iliustruoja, kokių sunkumų gali kilti norint suprasti kitų kultūrų žmones – kokie dalykai yra matomi iš karto, o kam pažinti reikia daugiau laiko. Kaip matyti, nematoma pusė apima labai daug sričių: nuo bendros istorinės patirties, religijos ir tradicijų iki gėrio ir blogio sampratos ar darbo tempo.