Patarimai keliaujantiems: bagažas

Patarimai keliaujantiems: bagažas

Kiekvienam skraidančiam lėktuvu gali kilti nesklandumų, pavyzdžiui, atskridę į oro uostą, ateinate prie bagažo išdavimo juostos ir laukiate, laukiate... o Jūsų bagažas taip ir nepasirodo. Deja, taip kartais atsitinka. Bagažas gali vėluoti ar net visai dingti. Kaip nuo to apsisaugoti ir ką daryti, jeigu vis dėlto bagažas dingo, vėluoja ar gavote apgadintą?

Kaip apsisaugoti, kad nedingtų bagažas?

Pagrindinės lagaminų dingimo priežastys - dvi: pirma, lagaminai tiesiog pavagiami, antra – lagaminai pasimeta perkraunant juos iš orlaivių. Geriausia, aišku, pasiimti bagažą kartu su savimi į lėktuvo saloną. Tačiau tai ne visada įmanoma, todėl tolesni patarimai padės sumažinti bagažo dingimo riziką.

  1. Prieš atiduodami bagažą registruojantis skrydžiui, pažymėkite jį tiek iš išorės, tiek iš vidaus. Pritvirtinkite identifikacijos kortelę, ant kurios surašyti visi Jūsų kontaktiniai duomenys, bagažo išorėje, taip pat įdėkite lapą su kontaktiniais duomenimis į bagažo vidų: tai sumažins Jūsų bagažo pasimetimo tikimybę. Jeigu bagažas pasimes, tikėtina, kad greičiau grįš pas Jus.
  2. Jeigu Jūsų lagaminas nėra išskirtinis, tai padarykite jį išskirtinį, pavyzdžiui, užveržkite ryškių atspalvių arba su savo vardu diržą: taip bus lengviau tiek apibūdinti dingusį bagažą, tiek jį rasti.
  3. Prieš registraciją nuimkite visas senas bagažo registracijos juosteles (angl. baggage tag), nes jei anksčiau keliavote į Ispaniją, o dabar skrendate į Norvegiją, tai gali būti, kad Jūsų daiktai nukeliaus visai priešinga kryptimi nei Jūs.
  4. Saugokite registruotojo bagažo taloną. Be jo Jūs neįrodysite, kad registravote bagažą, o jam pasimetus tik apsunkinsite galimybę rasti.
  5. Atvykite registruotis į skrydį anksčiau, nes atvykę vėlai galite būti atskirti nuo bagažo: bagažo krovėjai gali tiesiog nespėti įdėti Jūsų bagažo į lėktuvą, kuriuo skrendate.
  6. Jei įmanoma, rinkitės tiesioginius skrydžius, nes sumažėja galimybė, kad bagažas pasimes arba krovėjas vėluos jį perdėti į kitą lėktuvą.
  7. Nepalikite bagažo be priežiūros. Dažnai vagys potencialias aukas užkalba klausdami kur registruotis, gauti informaciją ir pan., todėl būkite budrūs ir neišleiskite bagažo iš akių. Be to, venkite grūsčių, nes tai vagišiams pats palankiausias metas ir galite nepastebėti, kaip neteksite vertingų daiktų.
  8. Nedelskite eiti prie bagažo išdavimo juostos, nes vagių taktika – stebėti ją ir laukti lagaminų, kurie pasirodo nebe pirmą kartą. Tada aišku, kad savininko dar nėra.
  9. Turėkite galvoje, kad bet koks brangus lagaminas visada pirmiausia patrauks vagių dėmesį. Juk jame ir daiktai gali būti daug vertesni, nei keliaujančio studento kuprinėje.

Patartina žinoti, kad visus vertingus ir trapius daiktus geriau dėti į rankinį bagažą. Registruotame bagaže neturėtų būti vežami dūžtantys, greitai gendantys daiktai, taip pat nepatartina vežti vertingų daiktų, pavyzdžiui, pinigų, raktų, vaistų, medicinos dokumentų, akinių, fotoaparatų, vaizdo kamerų ir kitų vertingų elektronikos ar technikos prietaisų bei jų priedų, taip pat juvelyrinių dirbinių, tauriųjų metalų, muzikos instrumentų, vertybinių popierių, vertingų meno ar dailės kūrinių, verslo dokumentų, pasų ar kitų asmens tapatybės dokumentų, nes didelė tikimybė juos prarasti arba jie gali būti apgadinti. Jeigu registruotame bagaže ketinate vežti vertingų daiktų, patariama deklaruoti juos ir papildomai apdrausti bagažą.

Ką daryti, jeigu bagažą gavote apgadintą, jis vėluoja arba pripažįstamas dingusiu?

Pasiimdami bagažą patikrinkite, ar jis tikrai Jūsų ir ar nėra apgadinimų, netrūksta daiktų. Pastebėjus neatitikimų, geriausia nedelsiant kreiptis į oro uosto bagažo paieškos tarnybą. Pareikšti pretenziją dėl sugadinto bagažo - Jūsų kaip keleivio teisė, o teisės aktai numato aviakompanijų prievolę kompensuoti patirtus nuostolius. Nepavėluokite kreiptis, nes jei gautas bagažas sugadintas, keleivis raštišką pretenziją turėtų pateikti ne vėliau kaip per 7 dienas.

Vėluojant bagažui, keleivis turi nedelsiant informuoti oro vežėją apie bagažo vėlavimą. Jei dėl bagažo vėlavimo keleivis patyrė žalą (turėjo įsigyti būtiniausių reikmenų), raštišką pretenziją oro vežėjui jis turėtų pateikti ne vėliau kaip per 21 d. nuo bagažo gavimo dienos. Jei bagažas neatsiranda per 21 d., jis pripažįstamas dingusiu, tai raštiškas reikalavimas atlyginti žalą turėtų būti pateiktas kuo greičiau.

Dingus arba vėluojant bagažui keleivis turi teisę įsigyti būtiniausių reikmenų, be kurių jis negali apsieiti kelionės metu. Nėra nustatyta konkretaus sąrašo daiktų, kuriuos keleivis gali įsigyti. Tai gali būti būtiniausi higienos reikmenys, o vykstant į svarbų susitikimą - kostiumas ir kt. Keleivis neturėtų piktnaudžiauti savo teise įsigyti būtiniausių reikmenų, nes, siekdamas kompensacijos už patirtą žalą, jis turės pagrįsti aviakompanijai įsigytų daiktų būtinumą. Be to būtina išsaugoti įsigytų būtiniausių daiktų pirkimo dokumentus. Jei yra galimybė, keleivis turėtų išsaugoti bagaže vežamų daiktų pirkimo čekius, nes aviakompanijai bus lengviau įvertinti patirtą žalą ir ją kompensuoti. Pažymėtina, kad oro vežėjas neatsako už žalą, atsiradusią dėl vėlavimo, jeigu jis įrodo, kad jis ir jo darbuotojai bei atstovai ėmėsi visų prieinamų protingų priemonių žalai išvengti, arba tai, kad jam ar jiems buvo neįmanoma imtis šių priemonių.

Verta atsiminti, kad nepavykus problemos išspręsti su oro vežėju, galima kreiptis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (Šis el. pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlių. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį. , tel. (8-5) 265 0368, www.ecc.lt, Odminių g. 12, 01122 Vilnius). Europos vartotojų centras padeda Lietuvoje reziduojantiems vartotojams, jei jie įsigijo nekokybišką prekę ar paslaugą kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje bei Norvegijoje ar Islandijoje, ir kitose ES valstybėse narėse bei Norvegijoje ar Islandijoje reziduojantiems vartotojams, įsigijusiems nekokybišką prekę ar paslaugą Lietuvoje.